Scenariusze gry

Scenariusze paintball

Ochrona Prezydenta

Ochrona Prezydenta – Grupa podzielona zostaje na 2 zespoły specjalne: Ochronę i Terrorystów. Spośród chętnych wyłania się uczestnika, który zostaje Prezydentem. Ochrona musi bezpiecznie dostarczyć Prezydenta w określone miejsce. Zadaniem Terrorystów jest rozbicie szeregów Ochrony i wzięcie Prezydenta w niewolę.

Flaga

Prosta walka opierająca się na zdobyciu flagi przeciwnej drużyny i dotarciu z nią do własnej bazy. Jeśli uczestnik niosący flagę zostanie trafiony musi odłożyć flagę na ziemię w miejscu trafienia. Aby kontynuować grę inny członek drużyny musi podnieść flagę i może się z nią dalej przemieszczać. Każda z drużyn wyznacza sobie obszar własnego terytorium (bazy) gdzie będzie zamieszczona flaga – ew. flaga zawieszona jest na maszcie i należy ją wciągnąć na maszt. W promieniu 10 metrów od flagi z drużyny broniącej może znajdować się maksymalnie do 3 osób przy drużynie liczącej powyżej 5 osób. Jeśli chodzi o tzw. życia w tej rozgrywce zasady są standardowe (po jednym życiu dla każdego chyba, że wszyscy uczestnicy gry wyrażą zgodę i zmienią na większą ilość np. 3 życia dla każdego z drużyny).Gdy braknie uczestnikowi kulek w czasie gry jest to równoznaczne z wyeliminowaniem z gry tego członka drużyny.

DeathMatch

Najbardziej popularny scenariusz gry leśnej. Zdecydowana większość gier leśnych (scenariuszy) to modyfikacje i rozwinięcia tej właśnie gry. Tutaj gracze dzielą się na dwie drużyny. Każda z drużyn jest oznakowana. Zadaniem drużyn jest eliminacja wszystkich członków drużyny przeciwnej. Gra powinna być ograniczona czasowo. W momencie upłynięcia czasu zwycięża drużyna która wyeliminowała większą liczbę przeciwników.

Bitwa pod Wellington

Dwie drużyny ustawiają się przodem do siebie w odległości ok. 50 metrów, po czym na komendy, odbezpiecz, cel, pal oddają po jednym strzale do gracza przeciwnej drużyny, który stoi naprzeciwko. Ponownie pada komenda zabezpiecz, krok lub trzy kroki na wprost marsz i analogicznie powtarzamy, aż osiągniemy odległość ok. 10 metrów. Scenariusz ma na celu uświadomić uczestnikom gry z jakiej odległości jest skuteczność strzału oraz jak boli strzał oddany ze zbyt małej odległości.

Flaga – wariant extrem

Flaga w wariancie hardcore czyni nieśmiertelnym z człowieka, który akurat ją ma. Przy czym miarą nieśmiertelności jest ilość bólu, który może ten gość znieść. Jak ma dosyć to rzuca flagę ( przeciwnik jej nie może zabrać ) i schodzi z pola. Następny gracz może ją podnieść i próbować zanieść do bazy. Scenariusz ofensywny – coś dla twardzieli.

Bomba

Standardowo bomba leży na środku pola. A 2 równe ekipy starają się ją zdobyć i zanieść do bazy przeciwnika.
Obrona Bazy

Dobre ćwiczenie jak bronić lub atakować pozycje flagowe Dwie drużyny: atakujący i broniący. Obrońca wybiera teren, na którym będzie się bronić i oznacza go (nie wolno obrońcom wychodzić poza wybrany teren). Czas, w zależności od ilości graczy, rodzaju i rozmiaru terenu. Atakujący wygrywa zdobywając flagę (wystarczy ja podjąć), obrońcy powstrzymując atak.